Úvod / Články / Zaujímavosti / Zlaté roky Zippo
Tlačiť

Zlaté roky Zippo

Prišli roky rozkvetu spoločnosti, nové príležitosti.

Zlaté roky Zippo

V priebehu 50. rokov spoločnosť Zippo začala raziť na spodnú stranu zapaľovačov dátové kódy. Pôvodne tieto kódy slúžili pre oddelenie kontroly kvality a identifikáciu šarží chybných výrobkov, neskôr sa stali neoceniteľnou pomôckou pre zberateľov.

Počiatok produkcie zmenšeného modelu "Slim" v roku 1956 bol významným míľnikom spoločnosti Zippo. Tento model zapaľovača bol určený predovšetkým pre ženy. Prvý "nezapaľovačový" výrobok značky Zippo bolo vreckové pásmo (oceľový meter), vyrobené v roku 1962 a bolo uložené v kovovom tele, ktoré pripomínalo slávny zapaľovač.. Od 60. rokov pribudlo a ubudlo veľa ďalších výrobkov, väčšina z nich bola určená ako reklamné a darčekové predmety. Medzi tieto výrobky patrili kľúčenky, vreckové nože, písacie potreby a taktiež ZipLight vreckové svietidlo.

Jeden z najpôsobivejších faktorov ovplyvňujúcich zberateľov je angažmán Zippo zapaľovačov v Hollywoode a na Broadwayi. Zippo zapaľovač účinkoval vo viac než 1500 filmoch, televíznych programoch a na divadelných scénach. Zippo zapaľovač je spravidla kľúčovou pomôckou, ktorá posúva dej, alebo minimálne pomáha charakterizovať postavy či obdobie, do ktorého je dej zasadený.

Na hudobnej scéne dokresľujú atmosféru plápolajúceho plameňa zapaľovača Zippo už od 60. rokov, kedy zapálený plameň pri obľúbenej piesni symbolizoval vyjadrenie rešpektu a úcty obľúbeným hudobníkom. Chvíle, kedy publikum spontánne nad svoje hlavy pozdvihne plamene svojich zapaľovačov, sa v USA dodnes nazýva "Zippo moment". Charakteristické "cvaknutie" zapaľovača pri otvorení a zatvorení viečka je obľúbený zvuk, ktorý môžete počuť v nejednej piesni, zapaľovače samotné sú súčasťou koláže na prebaloch mnohých albumov, stali sa tiež osvedčenou rekvizitou pri fotení pózující celebrít do časopisu Rolling Stone.

Spoločnosť Zippo tiež podporuje mladých hudobníkov a hľadanie nových rockových talentov, preto každoročne organizuje v USA talentovú súťaž, kde si môžu sami fanúšikovia zvoliť najlepšie hrajúcu amatérsku kapelu, ktorá dostane príležitosť presadiť sa v mainstreame a ísť na turné s niektorou zo svetoznámych kapiel.

zdroj: www.zippo.com

Galéria k článku

K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.

Komentáre k článku

Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.

Vybrané články

Montecristo – všetko, čo potrebujete o tejto značke vedieť

Montecristo – všetko, čo potrebujete o tejto značke vedieť

Montecristo je jednou z najznámejších značiek cigár na svete. Dokonca aj nefajčiari dokážu rozpoznať ikonické logo…

Hístória značky Chacom

Hístória značky Chacom

Fajka z jedinečného staršieho dreva s krásnou kresbou.

Hennessy - koňak s históriou

Hennessy - koňak s históriou

Podobne ako ročníkové víno, tak i Hennessy v sebe ukrýva dušu údolia Charente.

Americký gin - tradičná chuť, nové uchopenie

Americký gin - tradičná chuť, nové uchopenie

Aviation American Gin je americký gin vyrobený zo zmesi rastlín a s jemnými tónmi borievky, ktoré poskytujú hladký…

Káva z Ostrova slobody

Káva z Ostrova slobody

Kubánska káva má zmiešanú reputáciu a vysokú cenu. Vo všeobecnosti má plné telo, slabú kyslosť, vyváženú sladkosť…

Je bezkofeínová káva novou mantrou?

Je bezkofeínová káva novou mantrou?

Obľúbenosť kávy trhá rekordy. Na svete sa jej vyprodukujte neuveriteľných 8 miliónov ton. Najväčším svetovým…