Úvod / Články / Zaujímavosti / Zlaté roky Zippo
Tlačiť

Zlaté roky Zippo

Prišli roky rozkvetu spoločnosti, nové príležitosti.

Zlaté roky Zippo

V priebehu 50. rokov spoločnosť Zippo začala raziť na spodnú stranu zapaľovačov dátové kódy. Pôvodne tieto kódy slúžili pre oddelenie kontroly kvality a identifikáciu šarží chybných výrobkov, neskôr sa stali neoceniteľnou pomôckou pre zberateľov.

Počiatok produkcie zmenšeného modelu "Slim" v roku 1956 bol významným míľnikom spoločnosti Zippo. Tento model zapaľovača bol určený predovšetkým pre ženy. Prvý "nezapaľovačový" výrobok značky Zippo bolo vreckové pásmo (oceľový meter), vyrobené v roku 1962 a bolo uložené v kovovom tele, ktoré pripomínalo slávny zapaľovač.. Od 60. rokov pribudlo a ubudlo veľa ďalších výrobkov, väčšina z nich bola určená ako reklamné a darčekové predmety. Medzi tieto výrobky patrili kľúčenky, vreckové nože, písacie potreby a taktiež ZipLight vreckové svietidlo.

Jeden z najpôsobivejších faktorov ovplyvňujúcich zberateľov je angažmán Zippo zapaľovačov v Hollywoode a na Broadwayi. Zippo zapaľovač účinkoval vo viac než 1500 filmoch, televíznych programoch a na divadelných scénach. Zippo zapaľovač je spravidla kľúčovou pomôckou, ktorá posúva dej, alebo minimálne pomáha charakterizovať postavy či obdobie, do ktorého je dej zasadený.

Na hudobnej scéne dokresľujú atmosféru plápolajúceho plameňa zapaľovača Zippo už od 60. rokov, kedy zapálený plameň pri obľúbenej piesni symbolizoval vyjadrenie rešpektu a úcty obľúbeným hudobníkom. Chvíle, kedy publikum spontánne nad svoje hlavy pozdvihne plamene svojich zapaľovačov, sa v USA dodnes nazýva "Zippo moment". Charakteristické "cvaknutie" zapaľovača pri otvorení a zatvorení viečka je obľúbený zvuk, ktorý môžete počuť v nejednej piesni, zapaľovače samotné sú súčasťou koláže na prebaloch mnohých albumov, stali sa tiež osvedčenou rekvizitou pri fotení pózující celebrít do časopisu Rolling Stone.

Spoločnosť Zippo tiež podporuje mladých hudobníkov a hľadanie nových rockových talentov, preto každoročne organizuje v USA talentovú súťaž, kde si môžu sami fanúšikovia zvoliť najlepšie hrajúcu amatérsku kapelu, ktorá dostane príležitosť presadiť sa v mainstreame a ísť na turné s niektorou zo svetoznámych kapiel.

zdroj: www.zippo.com

Galéria k článku

K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.

Komentáre k článku

Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.

Vybrané články

Tip na horúci letný deň - káva COLD BREW

Tip na horúci letný deň - káva COLD BREW

Káva sa pri príprave tohto nápoja nezalieva horúcou vodu, iba sa nechá pomaly lúhovať.

Značka cigár Davidoff

Značka cigár Davidoff

Davidoff - jedna z najúspešnejších značiek cigár na svete.

Santa Damiana

Santa Damiana

Charakterizovať Dominikánsku republiku môžeme rôznymi spôsobmi. Tento raz to spojme s cigarami.

Toscano oslávilo 200 rokov na trhu

Toscano oslávilo 200 rokov na trhu

V roku 1818 Ferdinand III. založil v Toskánsku tabakovú továreň. Tabakové listy do cigár sa sušili voľne na vzduchu,…

Značka cigár Cuesta-Rey

Značka cigár Cuesta-Rey

Cuesta-Rey vyrába v Dominikánskej republike tri série vysoko kvalitných ručne balených cigár

Povrchová úprava fajky

Povrchová úprava fajky

Je niekoľko odlišných povrchových úprav fajok, ktoré ponúknu fajčiarovi nový zážitok.