História ZIPPO - legenda, 30. roky
"Zippo funguje, alebo ho zadarmo opravíme"
Príbeh spoločnosti Zippo Manufacturing Company je príbehom jej ľudí, od zakladateľa George G. Blaisdell po mnoho zamestnancov, zákazníkov a zberateľov, ktorí sa stali súčasťou jej osemdesiatročnej histórie. Ich vernosť značke Zippo umožnila sa stať významnou americkou firmou, ktorej pestrú históriu tu popisujeme.
30. roky
História značky Zippo začína v 30. rokoch, v Bradfordskej Country klube v Bradforde, v Pensylvánii. Pán Blaisdell sledoval svojho priateľa, ako sa neobratne snaží zapáliť trochu zložito fungujúci rakúsky zapaľovač. Hoci tento zapaľovač fungoval skvele, vďaka dômyselnému dizajnu dobre horel aj vo vetre, jeho vzhľad bol rýdzo účelový. Použitie zapaľovača vyžadovalo obe ruky a tenká stena zapaľovača ľahko stlačila a deformovala.
Koncom roka 1932 sa pán Blaisdell odhodlal navrhnúť nový vzhľad pre "rakušáka". Nechal si vyrobiť obdĺžnikovú schránku, ku ktorej pripevnil viečko pomocou pántu. Zároveň zachoval zvláštny tvar komína, ktorý chráni plameň v nepriaznivých podmienkach. Výsledkom bol zapaľovač, ktorý dobre vyzeral a ľahko sa ovládal. Prvé zapaľovače boli vyrobené začiatkom roka 1933 a predávali sa za $ 1.95. Už od samého začiatku boli všetky zapaľovače podporené doživotnou zárukou na funkčnosť, zhrnutú do jediného sloganu "Zippo funguje, alebo ho zadarmo opravíme". Súčasný názov zapaľovača ZIPPO vzniklo so spojenia zipper, ktoré majiteľovi spoločnosti znelo moderne a nadčasovo.
Pôvodná žiadosť na patentový úrad bola podaná už 17. mája 1934, patent č. 2032695 bol udelený 3. marca 1936. Druhý patent č. 2517181 bol udelený 1. augusta 1950. Vzhľad Zippo zapaľovače zostáva, okrem drobných vylepšení, do dnešného dňa prakticky nezmenený. Zhruba uprostred 30. rokov si Bradfordská olejárska spoločnosť Kendall Refining Company objednala 500 zapaľovačov so svojím logom. Jedná sa pravdepodobne o vôbec prvý reklamný zapaľovač vyrobený spoločnosťou Zippo a sú nesmierne zberateľsky cenené. Aj dnes mnoho spoločností využíva zapaľovač Zippo čoby nositeľa reklamy a "reklamné" zapaľovača Zippo sú medzi zberateľmi najobľúbenejšie.
V roku 1939 začala spoločnosť Zippo výrazne ovplyvňovať druhá svetová vojna. So vstupom Spojených štátov do vojnového stavu spoločnosť Zippo zastavila všetku produkciu pre spotrebiteľov a všetky výrobky boli distribuované výhradne medzi ozbrojené zložky americkej armády. Vláda si vyhradila použitie vzácnych kovov na vojenské účely a tak boli všetky Zippo zapaľovače vyrobené zo železa a opatrené ochranným náterom Black Crackle. Skutočnosť, že si milióny Američanov priniesli svoje Zippo zapaľovače na vzdialené bojisko mala významný efekt na vnímanie zapaľovačov Zippo čoby americkú ikonu po celom svete. Zásobovanie ozbrojených síl zabezpečilo spoločnosti Zippo dlhodobý a stabilný odbyt, kedy po celú dobu vojny išli všetky výrobné linky na maximálnu kapacitu. Toto umožnilo spoločnosti Zippo stať sa finančne zaistenou etablovanou spoločnosťou.
zdroj: zippo.cz
Galéria k článku
K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.
Komentáre k článku
Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.
Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.